Vanwege het bereiken van de maximale bezetting is het niet meer mogelijk u op te geven voor onze kennissessie. Als u zich inschrijft voor onze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte wanneer wij een nieuwe kennissessie organiseren.

Inleiding

Zeer waarschijnlijk bent u op de hoogte van de aangekondigde wijzigingen in het registreren en declareren van add-on geneesmiddelen per 2017. Dit lijkt nog een eind weg, maar het advies, van onder andere de NVZ, luidt om tijdig te beginnen. Waarom eigenlijk? Het ketenproces ‘dure geneesmiddelen’ kent veel stakeholders en registratiesystemen. Om deze met elkaar in lijn te brengen is tijd nodig. Daarnaast leert de praktijk, en de NZa meldt dit ook, dat de huidige registratie- en declaratiewijze van de add-on geneesmiddelen momenteel verschillende valkuilen kent die kunnen leiden tot onder- of overregistratie. Daarom onderschrijven wij ook om tijdig een start te maken met de wijzigingen. Ervaring leert dat u met een gedegen voorbereiding en doelmatige inzet van middelen het beste resultaat bereikt.

Wat kunt u verwachten?

Wij nemen u in een twee uur durende (kosteloze) informatieve en interactieve bijeenkomst graag mee in onze ervaring met projectmatig werken en de add-on geneesmiddelen. We presenteren een projectaanpak aan u waarmee u een blauwdruk in handen heeft voor het succesvol implementeren van alle benodigde wijzigingen. U leert de valkuilen en de succesfactoren kennen en welke activiteiten noodzakelijk zijn. U krijgt de gelegenheid om ons alles te vragen en bovenal ook kennis en informatie te delen met uw collega ziekenhuizen. Na de bijeenkomst is er gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje na te praten.

Voor wie?

De bijeenkomst is bedoeld voor ziekenhuizen die nog moeten starten met het implementeren van alle wijzigingen of voor hen die net gestart zijn, maar graag willen sparren over de aanpak. Als projectleider zorg, hoofd zorgadministratie, DBC-adviseur, apotheker, ICT’er en/of functioneel beheerder, bent u van harte welkom.

Datum: 10 maart van 15:00 tot 17:00 met aansluitend een borrel.

Locatie: Meander MC te Amersfoort

Kennissessie dure geneesmiddelen,

KENNISSESSIE DURE GENEESMIDDELEN

Vanwege het bereiken van de maximale bezetting is het niet meer mogelijk u op te geven voor onze kennissessie. Als u zich inschrijft voor onze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte wanneer wij een nieuwe kennissessie organiseren.

Inleiding

Zeer waarschijnlijk bent u op de hoogte van de aangekondigde wijzigingen in het registreren en declareren van add-on geneesmiddelen per 2017. Dit lijkt nog een eind weg, maar het advies, van onder andere de NVZ, luidt om tijdig te beginnen. Waarom eigenlijk? Het ketenproces ‘dure geneesmiddelen’ kent veel stakeholders en registratiesystemen. Om deze met elkaar in lijn te brengen is tijd nodig. Daarnaast leert de praktijk, en de NZa meldt dit ook, dat de huidige registratie- en declaratiewijze van de add-on geneesmiddelen momenteel verschillende valkuilen kent die kunnen leiden tot onder- of overregistratie. Daarom onderschrijven wij ook om tijdig een start te maken met de wijzigingen. Ervaring leert dat u met een gedegen voorbereiding en doelmatige inzet van middelen het beste resultaat bereikt.

Wat kunt u verwachten?

Wij nemen u in een twee uur durende (kosteloze) informatieve en interactieve bijeenkomst graag mee in onze ervaring met projectmatig werken en de add-on geneesmiddelen. We presenteren een projectaanpak aan u waarmee u een blauwdruk in handen heeft voor het succesvol implementeren van alle benodigde wijzigingen. U leert de valkuilen en de succesfactoren kennen en welke activiteiten noodzakelijk zijn. U krijgt de gelegenheid om ons alles te vragen en bovenal ook kennis en informatie te delen met uw collega ziekenhuizen. Na de bijeenkomst is er gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje na te praten.

Voor wie?

De bijeenkomst is bedoeld voor ziekenhuizen die nog moeten starten met het implementeren van alle wijzigingen of voor hen die net gestart zijn, maar graag willen sparren over de aanpak. Als projectleider zorg, hoofd zorgadministratie, DBC-adviseur, apotheker, ICT’er en/of functioneel beheerder, bent u van harte welkom.

Datum: 10 maart van 15:00 tot 17:00 met aansluitend een borrel.

Locatie: Meander MC te Amersfoort